poniedziałek, 24 lutego 2014

Zwierzęta

Karibu
  Duże i silne! W razie potrzeby nie zawahają się kopnąć przeciwnika. Są roślinożerne, należą do jeleniowatych i żyją w stadach.
Jelenie
 
 Bardzo szybkie i zwinne stworzenia, a do tego bardzo nerwowe! Są roślinożerne, należą do jeleniowatych i żyją w stadach.

Myszy Polne

Rozprzestrzeniły się po wszystkich terenach stada. Jeden z plusów, to taki, że wyjątkowo polubiły konie i nie uprzykrzają nam zbytnio życia. Żywią się nasionami, zbożami, orzechami, małymi owocami i trawami.


Lisy

 Żywią się gryzoniami, zajęczakami i ptactwem. To najbardziej psotne, chytre i mądre (oczywiście zaraz po wilku i koniu) zwierzęta w całej krainie. Są podobne do kojota lub wilka, jednak są mniejsze. Żyją samotnie...
Gryf
Stworzenie magiczne. Żyje w grupach lub samotnie; to zależy od charakteru i rodzaju. Żywią się mięsem i rybami. Wyglądają jak pół lew, pół orzeł/ptak.

Feniks

 Stworzenie magiczne. Przypomina wyglądem orła albo jakiegoś innego ptaka. Mają wiele rodzai; jedne są ogniste, inne wodne, a inne tęczowe. Żywią się roślinami i rzadko mięsem.
Smoki

 Są wszystko żerne. Stworzenia magiczne. Mają bardzo dużo rodzai. Są porośnięte łuską, futrem lub piórami. Są spokrewnione z ptakami i gadami. Każdy smok wygląda inaczej. Każdy rośnie przez całe życie. Ich skóra jest twardsza, niż diament i obsydian razem wzięte; jedynie końcówka ogona jest miękka.

Baku

Nieznane nam stworzenie... Jest bardzo rzadkie, ale występuje w wielu naszych legendach.
Głowonogi

Wielomackowe stworzenia, zamieszkujące wodę. W razie zagrożenia wystrzeliwują chmury atramentu.  Żywią się głównie rybami i mięsem.

Niedźwiedzie

 Stworzenia te są niebezpieczne dla nas, ale nie atakują bez powodu. Są od nas silniejsze, ale jeżeli atakujemy w grupie, możemy powalić niedźwiedzia. Żywią się jagodami, rybami (głównie łososiami) i mięsem.

Chimery

 Są to stworzenia magiczne. Są dla nas neutralne. Mają trzy głowy: głowę lwa, głowę węża i głowę kozy. Żywią się mięsem.

Owady

Opis: Mogą osiągać wielkość myszy. Żywią się sobą nawzajem, małymi gryzoniami lub roślinami.
Występowanie: Cała kraina.

Dziki

Polujemy na nie.


Karakale

 Bywają aktywne nocą lub w dzień, a ich aktywność zależy od temperatury otoczenia. Przy temperaturze powyżej 10° C - odpoczywają. Odżywiają się mięsem, polując na zwierzęta różnej wielkości, od ssaków po węże i płazy (ryby też są ważne w ich diecie). Raczej rzadko są widywane.

Ptactwo Zwyczajne

Chętnie na nie polujemy. Żywią się owadami i robakami, owocami, i ziarnami. Latają.

Sokoły

  Są mięsożerne. Czasem pomagają nam w walkach albo są naszymi towarzyszami.

Gołębice

 Żywią się robakami, roślinami oraz ich nasionami. Niektóre służą nam za towarzyszy. Uważane są za znak boży.

Kaczki
: Stworzenia żywiące się głównie robakami.

Rysie
 
 Mięsożerny i rybożerny kot. Jest płochliwy, agresywny, ale jednocześnie przyjacielski i zwinny.

Węże

 Długie, czasem osiągają nawet i do 7 metrów. Niektóre duszą, niektóre zagryzają, a niektóre plują jadem. Niektóre mają kołnierze, inne grzechotki, a inne mają otwór gębowy, który mogą rozszerzyć na szerokość 4 m. Ich ciało jest pokryte łuskami. Są pozbawione jakichkolwiek odnóży. Żywią się mięsem. Smakują powietrze językiem.

Nietoperze

 Stworzenia podobne do kota i myszy. Mają cienką błonę, która ciągnie się od łapy po pachwinę. Na zakończeniach skrzydeł mają długi i ostry pazur. Żywią się owadami, owocami, mięsem i krwią.

Likamy

 Stworzenie bardzo ciekawskie. Podchodzi czasem blisko koni ale raczej nie daje się dotknąć. Żywi się owocami i nasionami. Ma chwytne łapki, żyje na drzewach. Posiada skrzydła, ale ich nie używa. Czasem na zimę przynosimy im pożywienie, ponieważ nie możemy się oprzeć, by nie dać im tego. Ich gody wyglądają prześlicznie. Jest to stworzenie magiczne. Czasem stają się naszymi towarzyszami.


Kangury

 Skoczne zwierzątka. Żywią się owocami oraz niektóre mięsem. Mają torby w brzuszku, w których rodzą się małe kangurki.

Pumy

Groźne stworzenia. Rzadko z nimi walczymy, ale czasem musimy. Żywią się mięsem. Uwielbiają łazić po drzewach.


Legwany

 Miłe jaszczurki. Niektóre są naszymi towarzyszami. Żywią się roślinami oraz owadami.


Ryby

:Oddychają nie płucami, tak jak my, tylko skrzelami czymś co mają wilki wody (jedno skrzele i jedno płuco). Żywią się sobą nawzajem, mięsem, planktonem, robakami, owadami...


Rekiny

Są to nie miłe rybki... Żywią się mięsem, jak i innymi rybami.


Wieloryby


: Nie ryby, lecz ssaki. Żywią się krylem oraz planktonem. Nie zagrażają nam. Staramy się im pomóc, ale 5/10 przypadków kończy się niepomyślnie. Wieloryby są ogromne.


Orki

Całkiem przyjazne stworzenia. Niektóre są naszymi towarzyszami. Żywią się fokami i pingwinami, czyli mięsem oraz rybami.


Delfiny

Bardzo przyjazne stworzenia, są naszymi towarzyszami, często podczas bitwy atakujemy spod wody na ich grzbietach. Są rybożerne.


Jastrzębie

 Ptactwo drapieżne. Żywi się mięsem.Mogą wyrządzić nam nie małe szkody.

Papugi

 Należą do ptaków. Żywią się głównie owocami.


Orły

Mądre ptactwo drapieżne. Często są naszymi towarzyszami. Wyruszają na zwiady oraz z nami walczą.


Mewy

Należą do ptactwa wodnego. Żywią się rybami. Są mega szybkie...


Bydło

Stworzenia niebezpieczne dla nas. Mają wielkie rogi, które są ostre niczym kolec jeżozwierza.


Mamuty

 Zwierzęta stadne. Mamuty żywią się roślinami. Są ogromne i niebezpieczne.


Łabędzie

 Są jednym z wielu znaków bożych. Mają dzioby, którymi zadają poważny ból. W okresie godowym wiążą się w pary na całe życie, a okazują sobie miłość poprzez dotykanie się głowami (gdy to robią ich szyje i głowy wyglądają jak serce).


Hieny
Żywią się świeżo upolowaną zwierzyną i padliną. Lubią obgryzać kości. Mają niewiarygodnie wielkie poczucie humoru. Ich śmiech przypomina śmiech masochisty.

Zające

 Są roślinożerne.


Robaki

Znajdują się na całym świecie w każdym terenie. Są obślizgłe i obrzydliwe


Daniele

Zwierzę z rodziny jeleniowaty wyglądem ciała przypomina jelenia, a rogami łosia. Jest mniejszy niż jeleń. Żywią się roślinami.


Magiczne Lwy

 Magiczne lwy są dla nas prawie przyjaciółmi. Czasami im pomagam i razem polujemy na większe zwierzęta (np. na mamuty), a potem dzielimy się mięsem po połowie. Tak naprawdę ziemia niczyja to ich terytorium.


Pingwiny

 Żyją w zimnych miejscach świata. Żywią się rybami i mogą nurkować godzinami.


Magiczne Koty

Dogadujemy się z nimi. Zazwyczaj nie mają stad, ale czasem zdarzają się wyjątki. Jadają mięso, ryby i czasem rośliny.


Antylopy Gnu

Żyją w stadach. Żywią się roślinami.



Magiczne Gepardy

 Przyjacielskie stworzenia. Często się z nimi dogadujemy w różnych sprawach. Są mięsożerne.

Hipopotamy

 Duże stworzenia. Pomimo wszystkiego wydają się niegroźne, ale niech tylko rozewrzą szczęki, a ujrzysz, dlaczego z nimi nie zadzieramy...


Shikain'y

Płochliwe stworzenia. Są połączeniem psa i jelenia. Samce mają barwne upierzenie na czubku i z tyłu głowy oraz rogi. Żywią się głównie mięsem, ale małe osobniki głównie roślinami.
Shiroo

 Wodne stworzenia. Są bardzo przyjazne i ciekawskie, ale też płochliwe. Często się z nimi zaprzyjaźniamy, a one stają się naszymi towarzyszami. Żywią się planktonem, sardynkami, wodorostami i krwią. Na ląd mogą wychodzić, ale są wtedy wolniejsze, niż w wodzie. Mają zęby ostre jak żyletki oraz ostro zakończone pazury.



Krowy Morskie

 Podobno tylko tutaj żyją te stworzenia Żywią się wodorostami. Są ssakami z rzędu syren.

Foki

Żywią się rybami. Na ladzie są ciężkie i niezdarne, a w wodzie są lekkie i zwinne. Ich młode nazywane są szczeniakami.


Żółwie Morskie

 Mają bardzo twardą skorupę. Samice wychodzą na brzeg morski składać jaja. My wtedy szukamy ich,gdy znajdziemy, to odkopujemy, zakopujemy z powrotem i czekamy, aż się wyklują patrząc na ich drogę morza. Żywią się rybami, mięsem, wodorostami i roślinnością morską.


Lwy Morskie (Uchatki)

 Żywi się rybami, skorupiakami i  głowonogami. Stworzenia te są podobne do foki, krowy morskiej i lwa.


Niedźwiedzie Polarne (białe)

 Są to jedne z największych niedźwiedzi. Uwielbiają mięso, ale często jedzą tez ryby. Ich skóra ma barwę czarną. Żyją w chłodnych miejscach. Bardzo długo wstrzymują oddech pod wodą.


Kameleony

 Bardzo lubią odpoczywać na słońcu. Żywią się owadami. Umieją zmieniać kolory.

Warany

 Smakują powietrze językiem, ja węże. Mają ślinę z jadem. Są mięsożerne.


Bobry

 Są to roślinożerne stworzenia. Na rzekach i jeziorach budują tamy, a potem swoje domy.


Mięczaki

 Są to stworzenia takie, jak np.: ślimaki i małże. Drugie najliczniejsze po stawonogach stworzenia. Często wytwarzają muszle zbudowaną z substancji organicznej.


Świetliki

 Żyją krótko i nie pobierają pokarmu. Obie płci na spodzie odwłoku mają narządy świetlne, które pięknie świecą.


Bociany

Ich dieta zawiera: płazy, małe ssaki i owady. Na zimę i jesień odlatują do ciepłych miejsc, a na lato i wiosnę wracają tutaj.
Kreafire'y

 Jest to karykatura niedźwiedzia.Jest 50 razy większy od przeciętnego konia. Jednym kłapnięciem paszczy mógłby pożreć stado Karibu.

Dur'y

 Jest to połączenie małpy, świni, lwa i psa. Żywi się mięsem.


Seithr'y

Stworzenie bardzo małe. Żywi się mięsem, krwią oraz owadami. Nie jest agresywny, ale jego skóra wydziela toksyczne "bąbelki", które rozpuszczają stworzenie żywcem.

Lunema

 Wielki węgorz morki. Mimo swych rozmiarów świetnie ukrywa się przed swoimi ofiarami. Jest mięso i rybożerny.

Degil'e

 Jest to demon. Ma przeraźliwy głos. Jeżeli ktoś na to "zasługuje", Degil wyłaniał się spod skał i gleby, a potem łapie Cię swoimi ostrymi pazurami i zabiera pod ziemię, by Cię pożreć żywego.

Grelindiale

 Są to wysłannicy piekieł. Wszystko, czego dotkną spali się.

Kraken

Jest to głowonóg, a dokładniej kałamarnica... wielka kałamarnica.

Mantykory
 Jego ogon zawiera silną truciznę. Czai się na drzewach, z których potem zeskakuje i rzuca na swoją ofiarę, a następnie rozszarpuje. Po odpowiednim treningu są posłuszne właścicielowi.


Dracolich

 Są to szkielety smoków. Nawiedzają stare i zapyziałe miejsca. Aby je złapać trzeba udać się na tereny Złych Watah.

Hydry

 Jest to stworzenie o 8-miu głowach. Jego otwór gębowy ma średnicę 3-ech wilków. Żyje w wodzie i żywi się padliną. Ma wężowy język oraz ciało podobne do węża morskiego.

Megalodon

Większa wersja rekina. Żywi się wielorybami oraz mniejszymi stworzeniami pływającymi w wodzie.


Maliaumy

 Stworzenia żyjące w wodzie. Są prawie niewidoczne. Można je nazwać: "Mrocznymi Shiroo".


Feliomeny
 Stworzenia przedziwne o wyglądzie wprost obrzydzającym... Żywią się krwią. Do wilków nie są nastawione agresywnie. Są raczej ciekawskie i przyjacielskie, ale zabijają wilki często, ponieważ mylą nas z potencjalnymi ofiarami.


Szkieletony
Bieganie Skeleton Wolf od RavensCupboard (Me) na DeviantArt
 Te wilki nie mają sumienia. Atakują inne wilki, by poczuły to, co one same czują w danej chwili. Są to po prostu umarłe wilki. Jeżeli je uderzysz lub użyjesz na nim swoich mocy, on się rozwali, a zaraz potem odbuduje, jednak można go pokonać, jeżeli sam się rozwali; np.: o drzewo.


Smoki Chaosu
Chaos - Wariant 13 - Stadium 5.png
 Smoki te mają trzy głowy. Są pupilkami Ojca Chaosu.  Każda głowa wygląda inaczej.  Aby je złapać trzeba się udać na tereny Złych Watah.

http://tn3-1.deviantart.com/fs5/300W/i/2004/343/1/5/Harewahl_by_demonuncle.jpg
Ilinoja -  To królik z ogonem ryby oraz pazurami. Są bardzo towarzyskie i wojownicze.
http://fc01.deviantart.com/fs27/p/2008/080/c/c432f4dfd723e499.jpg
Tanagla -  Stworzenia te bardzo się przywiązują do przedmiotów i inny osób. 
http://fc01.deviantart.com/fs15/p/2007/035/8/821dd959f10c6ffc.jpg
Yapte - Stworzenie towarzyskie ale strachliwe. Nie pokazują się za często.
http://fc07.deviantart.com/fs24/p/2008/026/9/9a945b4afd88e139.jpg
Gammolit - Wielkie stworzenia. Zapadają w długi sen i budzą się raz na 1000000 lat. I drugie tyle nie śpią.
http://fc06.deviantart.com/fs10/p/2006/102/3/3055d8a2c309f917.jpg
Lykanie- Wilki na których eksperymentowali ludzie. 
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Bunyip_1890.jpg/250px-Bunyip_1890.jpg
Bunyip - Stworzenie podobne do pantery lecz wielkości słonia. Pożerają ludzi i inne zwierzęta z wyjątkiem wilków.

http://i153.photobucket.com/albums/s233/kumple/sok.jpg
Sokopy - Zwierzęta człekopodobne. Żywią się mięsem. Są doskonałymi machinami do zabijania.

http://fc06.deviantart.com/fs10/p/2006/102/a/a466959b1ae3ef58.jpg
Ellineja - Demon śmierci który zabiera ludzi. Jest ich wiele na polach walki.
http://fc07.deviantart.com/fs17/p/2007/212/7/7356f9d0c76a93ff.jpg
Lawia - Wielka ryba z nogami człowieka. Jest bardzo szybka w wodzie i na ladzie. Może być pomocna w walce.
http://fc05.deviantart.com/fs10/p/2006/102/1/175e568b2b4cb850.jpg
Trole -stworzenia żywiące się mięsem. Kochają bogactwa.
http://fc08.deviantart.com/fs10/p/2006/102/b/b92733b2c2f12252.jpg
Krinii - Przerośnięty gryzoń którego lepiej nie spotkać kiedy jest się samemu.

Koru- Smok szczęścia. Jest roślinożerny.
Ignisor- Stworzenie z lawy. Bardzo niebezpieczne żywiące się mięsem i krwią. 
Syrena- Pół kobieta pół ryba. Pięknie  śpiewa. Mało jest tych którzy oparli się jej urokowi. Kryptozoologia
Rivir- Stwór żyjący w rzekach. Nie wiadomo czym się żywi lecz wiadomo że jest jadowity. 
Mamabo- Pół koń pół ryba. Żywi się mięsem.  
Dehuro- Zwierzę podobne do stegozaura. Żyje w wodzie i jest wszystkożerne.
Duforo- Zwierzę wodne większe od hipopotama. Jest wszystkożerne. 
Krasis- Stwór morski żywiący się mięsem.
Gazela włochata- Gazela z niezwykle długimi włosami. 
Salodon- Zwierzę podobne do Smilodona lecz mniejsze.

Gerawi- Stwór ziemno-wodny. Żywi się mięsem.
Kryptozoologia
Robaki śmierci Csi- Gigantyczne robaki plujące kwasem i żyjące w piasku.
Cenodoston- Wielki robak żyjący w magmowych pieczarach. Żywi się mięsem.
Sarawi- Gigantyczny wąż który żywi się ludźmi.
Sisiutl- Zwierzę wodne podobne do psa i rekina. Jest strasznie niebezpieczne.
Tazifi- Wąż zdolny pożreć krokodyla. 
Stratus- Zwierzę ze skrzydłam, jednym okiem i długimi kłami.  Jest bardzo niebezpieczne.
Batrat- Wielki netoperz zdolny porwać konia.
Kryptozoologia
Truksti- Rekin który nie pozbywa się uzębienia. Tworzy się z niego spirala.
Pies traski- Pies bardzo niebezpieczny choć posłuszny.
Kryptozoologia
Trawt- Zwierzę podobne do motyla ale wielkości konia.

Tnu- Coś przypominającego szczura ze skrzydłami. Dość niebezpieczne.  
Kryptozoologia
Tafbu- Zwierzę jeleniopodobne zywiace się wężami.
Tygrys szary-  Tygrys o szarej barwie nie występuje nigdzie indziej.
Kryptozoologia
Turktus- Zwierzę podobne do hieny. Jest bardzo niebezpieczne.
Czarny jeleń- To zwierzę dość niebezpieczne żywiące się wszystkim co znajdzie. Ma  magiczne moce.
Jeleń księżyca- Zwierzę mające władzę nad wschodem księżyca.
Jeleń śmierci- Zwierzę sprowadzające śmierć żywi się kwiatami śmierci.

Jeleń trup- Zwierzę z gigantycznym porożem. Żywi się mięsem. 
Białe Jelenie-  Są niezwykle rzadkim gatunkiem. . Lubią ciemne,opustoszałe miejsca. Żyją w dużych grupach. Ich szlachetna krew jest lekarstwem na niemowę. W czasie Pełni Księżyca są zupełnie niewidoczne.Trudno je złapać,gdyż są bardzo sprytne,szybkie,mądre i zwinne. Nie nadaję się na towarzyszy,gdyż ufają tylko swoim bliskim.
Discrods- To mieszanka konia,lwa,smoka,orła,kozła i jelenia. Jest nieśmiertelny. Ma już ponad 10 tys lat. Nie nadaję się na towarzysza,gdyż lubi samotność. Jednak czasem daję się oswoić.

Jeleń Szu- Zwierzę o pięknym porożu. Żywi się roślinami. Może leczyć.

Patru- Zwierzę to połączenie geparda, tygrysa, pawia i jelenia. Żywi się wszystkim co znajdzie.
Teranu- Zwierzę podobne do gryfa. Żywi się mięsem
Na'vi- Jedyni ludzie zamieszkujący naszą krainę. Szanują życie i nie zabijają z byle powodu tak jak inni. Umiemy posługiwać się ich językiem.
Neytiri- Córka wodza  Na'vi.
Mo'at- Szamanka żona wodza. Przewodniczka duchowa. Łącznik z Ejłą.
Eytukan- Wódz Na'wi.
Tsu'Tey- Przyszły wódz. Obecny dowódca wojsk.
Jake Sully- Człowiek który stał się Na'vi. Toruk Macto. 
Toruk- Leonopteryx jest podobny do zmory górskiej lub leśnej, choć jest znacznie (około 2 razy od górskiej i 4 od leśnej) większy. Ma kolor szkarłatny, z czarnymi i żółtymi pręgami oraz podobnie jak inne latające stworzenia, opływowy kształt ciała. W odróżnieniu od zmor, Toruk posiada potężne szpony na spodniej części tułowia, przypominające szpony naszych ptaków, dwa grzebienie kostne na głowie (na górze i dole) koloru niebieskiego. Ów grzebień służy do rozpruwania brzucha ofiary oraz "koszenia" roślinności utrudniającej lot. Podobnie jak u zmory, błona rozciągająca się po bokach paszczy oraz ostre zęby skierowane ku przełykowi zapobiegają uciekaniu schwytanej ofiary (pokarmu).
Dwie pary oczu są małe i umieszczone w lekkich wgłębieniach w głowie, żeby nie wysuszały się na powietrzu. Ma rozdwojony ogon koloru niebieskiego, również takiego koloru ma język. Jego potężne szczęki są wystarczająco duże i silne, żeby przeciąć Zmorę Górską lub leśną w locie.Skrzydła stworzenia mają dużą powierzchnię i mogą bez problemu unieść dużą masę zwierzęcia. Ich końcówki składają się w trzech oddzielnych, sitowatych membran, które się rozdzielają i służą jako hamulec bądź napęd lub mogą zachodzić na siebie, tworząc jednorodną powierzchnię i nie utrudniać lotu. Druga para skrzydeł jest mniejsza i pomaga w unoszeniu się w powietrzu. Ta siła jest potrzebna, ze względu na większą gęstość pandorańskiego powietrza. Leonopteriks oddycha i chłodzi swoje ciało bardzo efektywnie dzięki systemowi wentylacji "flow-thru". System ten polega na tym, że w czasie lotu powietrze wlatuje przez otwór oddechowy, a kości są w środku puste i dzięki temu powietrze chłodzi zmęczone i rozgrzane mięśnie. Tak jak w przypadku wielu innych zwierząt Pandory, kości Leonopteriksa są wzmocnione włóknem węglowym.
Oprócz tych przystosowań do lotu, możemy, podobnie jak u zmory, wymienić przystosowania do życia na lądzie. Długie, ostre pazury znajdujące się na czubku kończyn podtrzymujących skrzydła zwierzęcia, pomagają zawieszać się na skałach i innych skalnych terenach. Owe pazury oraz szpony umieszczone pomiędzy dwoma mniejszymi skrzydłami służą jako swego rodzaju nogi. Skrzydła mogą się składać, żeby nie przeszkadzać w poruszaniu się, dzięki ruchomym membranom.
Ikran- Kształt ciała jest opływowy, zaczyna się wąskim grzebieniem umieszczonym na spodniej części głowy, a kończy na wąskim ogonie. Skóra jest gładka, pozbawiona włosów i pokryta drobnymi łuskami, co zapobiega tarciu o cząsteczki powietrza. Wszystkie części ciała są gładkie i nie mają wypukłych elementów, które mogłyby przeszkadzać Zmorze w locie. Czułki zwierzęcia leżą równolegle wzdłuż ciała. Po kształcie szczęk i ciała zwierzęcia, można stwierdzić, że Zmora wyewoluowała ze stworzeń morskich, takich jak ryby. Ogon zwierzęcia jest długi i ma rozdwajaną końcówkę, dzięki czemu może w doskonały sposób kontrolować swój lot oraz równowagę.Skrzydła stworzenia są duże w stosunku do ciała, dzięki czemu łatwiej jest im unieść niekiedy dużą masę zwierzęcia. Są też cienkie, żeby nie zwiększać całej masy zmory. Podobnie jak inne pandorańskie latające stworzenia, zmora ma aż dwie pary skrzydeł, co pozwala jej łatwiej latać wśród gęstego powietrza. Ich końcówki składają się z trzech oddzielnych, żebrowanych membran, które mogą się rozdzielać i służyć za sitowate płaty nośne lub też zachodzić na siebie, tworząc jednorodną powierzchnię. Sprawia to, że zwierzę lata wolniej, więc musi wykonywać silniejsze ruchy skrzydeł, ale zarazem nadaje to też ciału zwierzęcia większy pęd. Niska grawitacja utrzymuje zwierzę na stałej wysokości.
Intensywne ciepło, wytwarzane przez mięśnie zwierzęcia, odprowadzane jest poprzez układ oddechowy. Powietrze wlatuje przez wloty na szyi zmory górskiej i przepływa przez puste wewnątrz, wzmocnione naturalnie syntetyzowanym w organizmie włóknem węglowym kości, chłodząc intensywnie pracujące mięśnie zwierzęcia. Zmora, podobnie jak większość stworzeń pandorańskich, oddycha przez wloty na szyi. Nie ma za to otworów, jak u nas, na pysku.Skóra zmory górskiej jest pokryta drobnymi łuskami, nie zaś piórami, jak w przypadku ptaków na Ziemi. Kolor skóry zmory może być dowolny - najczęściej jednak jest pełen skomplikowanych złożonych barwnych wzorów na ciele, najczęściej są to maksymalnie trzy kolory. Najczęściej spotykane kolory zmor to niebieski, zielony oraz turkusowy.
Młotogłów Tytanoder-Jak inne Pandorańskie stworzenia posiada sześć opancerzonych nóg. Całe ciało również pokryte jest grubym pancerzem, podobnie jak u Thanatora oraz Gromowoła. Pancerz ten jest podzielony na szerokie segmenty, żeby grzbiet można było zginać. Na grzbiecie znajduje się dodatkowa warstwa ostro zakończonego pancerza, przypominającego siodło wierzchowców. Na głowie znajduje się podłużny młot, również z grubą warstwą chityny (z której zbudowana jest w większości warstwa ochronna w postaci pancerza), przypominający głowę ziemskiego rekina młota. Dokładnie jest złożona z dwóch długich i szerokich kości, wystające poza głowę, a na każdej z nich znajduje się jedna para oczu (jedno duże i jedno małe). Czułki wyrastające z głowy są bardzo podobne do czułek innych stworzeń, lecz są one o wiele grubsze oraz twardsze i są skierowane lekko ku górze. Otwory oddechowe są umieszczone na szyi, tak jak u innych zwierząt Pandory.
Mroczny koń-Stworzenie podobne jest do ziemskiego konia. Mroczny Koń ma 6 nóg, które są niezwykle silne i pokryte chityną. Nie można w przypadku tego stworzenia, wyraźnie odznaczyć kopyt. Skóra zwierzęcia jest pozbawiona sierści, podobnie jak inne pandoriańskie ssaki.
Gromowół-to masywne, sześcionożne zwierzę wyposażone w róg, przypominające ziemskiego bawoła. Posiada słaby wzrok lecz znakomity słuch i węch (maks. do 3 km). Osiąga przeciętnie sześć metrów długości oraz cztery i pół metra wysokości. Samce są około piętnaście procent większe od samic. Umaszczenie skóry gromowoła przechodzi od idygo do pomarańczowego, a sam róg jest w kolorze czerwonym lub pomarańczowym przechodzącym w niebieskie żłobienia. Niewielka masa mózgu w stosunku do reszty ciała skutkuje bardzo opóźnionymi reakcjami. Na zadzie zwierzęcia znajdują się dwa kostne, okrągłe wypustki. Całe ciało zwierzęcia jest opancerzone, dlatego Na'vi trudno jest go upolować. Jedynym miejscem wrażliwym i jednocześnie powodującym śmierć, gdy strzała trafi, jest wylot oddechowy. Inną cechą odróżniającą gromowoła od innych zwierząt jest brak czułek, przez co Na'vi, nawet gdyby chcieli, nie mogliby nawiązać z nim Tsaheylu.

Thanator-(Palulukannavi - suchousty, co przynosi strachpl) - bardzo zwinny drapieżnik lądowy, będący na szczycie piramidy pokarmowej. Jest nazywany również Królem Pandory. Ponoć wywodzi się od wężowilka.
Pamiętaj, masz niewiarygodnie mało czasu oraz tak naprawdę dwie opcje - albo ty go ubijesz, albo on ciebie. Ewentualnie masz jeszcze naprawdę nikłą szansę ucieczki.
Thanator jest jednym z największych (oprócz leonopteryksa) gatunków odkrytych jak do tej pory na Pandorze. Jego muskulatura jest wyraźna i imponująca. Zwierzę ma opancerzoną zarówno głowę, jak i resztę ciała. Kły, których drapieżnik ma 8, są niezwykle ostre, osiągają długość nawet 23 centymetrów. Wargi thanatora są ruchome i mają dodatkowe, mniejsze i cieńsze płyty, które mogą się podwijać i zwijać, żeby w pełni odsłonić swoje zęby.W przeciwieństwie do innych zwierząt żyjących na księżycu thanator ma 10 "czułków" służących do odbierania boźdźców oraz łączenia się z innymi istotami. Prawdopodobnie z tego powodu thanator potrafi tak doskonale wyczuwać swoje ofiary (znane są przypadki, kiedy wyczuł zwierzę z odległości 13 km!). Oczy zwierzęcia nie są zbyt duże, mimo to świetnie widzi w ciemności. Jedynym wrażliwym na ostrzał broni Na'vi i ludzi miejscem jest wylot układu oddechowego, znajdujący się na szyi drapieżnika. Thanator ma ich kilka po każdej stronie, znów odróżniając się od innych zwierząt, które mają po jednym.W części grzbietowej znajduje się aż 6 chitynowych płyt w części grzbietowej służących do odstraszania przeciwnika oraz wzmacniania detekcji ofiary. Podobnie jak reszta lądowych stworzeń thanator posiada 6 nóg, zakończonych dużymi i płaskimi łapami. Pazury są długie i niezwykle ostre, przypominają w tym trochę zęby zwierzęcia. Tylne łapy mają kształt podobny do łap ziemskich ssaków- w 3 miejscach są zagięte pod kątem prostym, a uda są szerokie. Ogon thanatora jest długi i spłaszczony, podobny do ogona ziemskiego bobra. Pokrywa go pancerz, dzięki czemu może on zadawać nim śmiertelne ciosy. Tak więc thanator jest doskonale przystosowany do ataków na inne zwierzęta, można ująć, że "ze wszystkich stron".

Wężowilk- Wężowilk ma gładką, błyszczącą, czarną, pozbawioną włosów skórę. Przez ciało biegną dwa pasy w kolorze niebieskim i czerwonym. Prawie nie świeci w nocy. Posiada jednometrową psią posturę i 6 łap z długimi palcami zakończonymi ostrymi pazurami. Ponadto ma niewielką paszczę z bardzo ostrymi zębami. Wargi mogą podwijać się do tyłu, umożliwiając maksymalne wysunięcie zębów. Ogon zwierzęcia jest długi i cienki, na końcu jednak jest zakończony twardą, grubszą skórą, która służy do uderzania w ofiarę. Podobnie jak reszta pandorańskich stworzeń, ma dwa czułki wyrastające z głowy. Sądząc po anatomii, prawdopodobnie wężowilk jest ewolucyjnym kuzynem Thanatora.

Prolemur - stadny, łagodny, zwinnie poruszający się w koronach drzew owocożerca, w dużej mierze przypominający ziemskie małpy wąskonose oraz lotopałankowe zwierzęta. Padają ofiarą większych drapieżników takich jak wężowilk lub ikran. Zamieszkują korony drzew w lesie deszczowym.Podobna do ziemskich małp wąskonosych czaszka z małymi nozdrzami z dobrze widocznym nosem. Pysk wyposażony w wybitnie ostre zęby oraz rozdwojoną górną szczękę. Dwoje szybkich, dużych przypominających lornetki, czułe oczy oraz niezależnie poruszające się uszy umożliwiające stereofoniczne słyszenie. Pomiędzy przedramionami, a udami po obu stronach ciała posiadają fałdy skórne podobne do tych posiadanych przez ziemskich lotopałankowatych zwierząt. Puste kości oraz chropowate mięśnie powodują iż największe zwierzę nie waży więcej niż sześć kilogramów. Każde z dwóch przedramion w obrębie łokcia rozdziela się na kolejne dwie kończyny zakończone dwoma palcami. Pierwszy składa się z czterech stawów i jest zakończonym paznokciem podobnym do ludzkiego, a drugi dwustawowym kciukiem.Samica może być trzykrotnie w ciągu roku w rui.

Tekodus- 

1 komentarz: